Hem • Returer

Returer

Enkla byten & returer – det är enkelt att handla hos Kryddhyllan!

En del är rädda för att handla på webben och tycker kanske det verkar svårt och krångligt. Speciellt i de fall man skall skicka tillbaka något eller byta något för att det har blivit fel, eller för att han/hon som bestämmer där hemma inte gillade det man köpt, eller av någon helt annan bra eller dålig anledning.

Så är det inte när du handlar hos oss, istället för 14 dagars öppet köp som är standard så erbjuder vi dig 30 dagar, så att du ska hinna förstå vilket smart val du gjort som valde att handla hos oss. Samma tid (30 dagar) gäller för returer (kryddställ, burkar,  eller andra tillbehör). Ingen ångerrätt på livsmedel: Vi ber dig vara uppmärksam på att ångerrätten inte omfattar livsmedel eller köp av vara som på grund av bruten försegling av kunden inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl, dit räknas exempelvis kryddor, chili, starka såser och smaksättare. Mer information kring ångerrätten finner du hos Konsumentverket.

Det enda som egentligen betyder nått är att produkten ni köpt kommer tillbaka, hel, oanvänd och att förpackningen inte är söndersliten. Det är jättebra om ni skickar med en kopia på ordersedeln eller skriver av order numret och lägger i paketet så vi ser vilken order det rör sig om. Vi är enkla människor som är lätta att ha att göra med, och vi bråkar inte om småsaker.

Det ÄR enkelt att handla hos oss, och de få gånger våra kunder behöver byta något eller vill returnera en vara för att de tänkt fel, eller hade otur så följer man helt enkelt nedanstående procedur.

Steg 1:

Skicka ett mail till info@kryddhyllan.nu att du skall returnera en order eller delar av en order. Bifoga gärna ordernummer i mailet så vi vet vilken order det gäller och kan förbereda din retur/kredit. Vill du ha något annat istället så lägger du en ny order.

Steg 2:

Packa ner produkterna ordentligt i ett paket. Använd gärna samma paket som det kom i så sparar vi lite på våra naturresurser också!

Steg 3:

Se till att paketet är ordentligt förslutet. (tejpa lite till)

 

Steg 4: 

Gå till posten eller DHL’s ombud och beställ frakten. Ni betalar för returfrakten (gäller vid felköp, ångerrätt mm). Vid reklamation står vi för alla kostnader runt returen.

 

Steg 5:

Skicka paketet till:
Kryddhyllan
Ekedalen Solhem
522 93 Tidaholm

Steg 5: 

Nu kan du lugnt luta dig tillbaka och låta oss göra resten. Om det är en vanlig retur så kommer pengarna tillbaka på samma sätt strax efter att vi tagit emot er returnerade vara. Vill du byta något du köpt lägger du en ny order så krediterar vi returen genom Klarna åt dig så fort vi fått tillbaka den. Smidigt och enkelt för oss båda.