Hem • FAQ
FAQ
Vanliga frågor
Här har vi samlat de vanligaste frågorna våra kunder ställer till kundtjänst.

Här har vi samlat de vanligaste frågorna våra kunder ställer till kundtjänst.
De flesta sändningarna är små och väger lite, det gör att vi kan skicka dem till ett ombud (direkt i postlådan) för 29kr. Detta gäller både till privatpersoner och företag. Anledningen till att vi inte bara slänger på ett frimärke är hantering för oss och att vi nu får alla sändningar spårbara, säkert för dig och säkert för oss.
Vi har valt att använda oss av Klarna. I Klarnas Checkout, kan du välja att betala med både kortbetalning, konto och faktura, och inom kort även Swish. De flesta kunderna väljer faktura via Klarna idag.
I de allra flesta fall kan vi leverera kryddor och örter direkt från vårt egna lager, vissa varor tar upp till 10 dagar att få hem igen när de tar slut, men de flesta beställningar är hemma hos dig på 1-3 dagar
Tack för att du litar på oss med din beställning! Nu är det vår tur att jobba! Sätt dig nu och ta en god kopp kaffe eller the och koppla av. Vi kommer att skriva ut alla dokument och packa din beställning. Om vi skulle sakna en kryddmix eller en malen krydda, får vår Master Blender jobba lite så vi kan packa den nya färska kryddblandningen till dig. Om bara nån dag kommer varorna hem till dig och du kan använda den vara du köpt från oss! God Spis!
Om du har valt att betala med Klarna faktura i kassan så kommer du att få en faktura. Fakturan får du på din mail om någon vecka. Betalningstiden är standard 14 dagar.
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.